Nida Təhlil
Bakı-Tiflis-Qars: Bakının Avrasiya və Avropada ayaq səsləri
Bu gün Bakıda Bakı-Tiflis-Qars (BTQ) dəmiryolu xəttinin açılış
mərasimi keçiriləcək. Mərasimdə Azərbaycan, Türkiyə, Gürcüstan və
Qazaxıstan prezidentləri, həmçinin, digər yüksək səviyyəli şəxslər
iştirak edəcək.
BTQ layihəsinin ilk təməli 2007-ci ilin 21 noyabr tarixində
Gürcüstanın Marabda kəndində qoyulub. Təməlqoyma mərasimi
Azərbaycan, Türkiyə və Gürcüstan prezidentlərinin iştirakı ilə baş
tutub.
İqtisadi və siyasi əhəmiyyəti çox yüksək olan bu strateji layihənin
ərsəyə gəlməsi heç də asan olmadı. Xüsusilə işğalçı Ermənistanın
regionun gələcəyinə böyük töhfə verən bu layihədən kənarda qalması
Qərbdəki dairələri narahat edirdi. Buna görə də dəmiryolu xəttinin
tikintisi 2005-ci ildə nəzərdə tutulsa da, ABŞ və Avropa Birliyi
layihəni maliyyələşdirməkdən imtina etdiyi üçün 2 il gecikdi. Qərb
hesab edirdi ki, Ermənistan bu regional layihədə yer almalı, bunun
üçün Bakı-Tiflis-Qars yox, Qars-Gümrü-Tiflis dəmiryolu xətti
çəkilməli idi. Bu, işğalçıya dəstək və Azərbaycana qarşı atılmış
addım idi. Lakin rəsmi Bakı diplomatik manevrlərlə bu təhlükəli
oyunu pozdu və Gürcüstana ildə 1 faiz dərəcəsi ilə 25 illiyinə 220
milyon dollar kredit verdi. Beləliklə, Qərbdə erməni lobbisinin
oyunu baş tutmadı və Azərbaycanın addımı ilə BTQ-nin inşasına
başlandı.
Bakıdan başlayan və ümumi uzunluğu 838,6 kilometr olan BTQ üç
ölkənin ərazisindən keçir. Dəmiryolu xəttinin Azərbaycan ərazisində
olan uzunluğu 503 kilometr, Azərbaycan sərhədindən Gürcüstanın
Ahalkələk sərhədinə qədər 230 kilometr, Gürcüstan sərhəddindən
Türkiyə sərhədi Kartsaxiyə qədər 26,3 kilometr, Kartsaxi Qarsa
qədər isə 75,6 kilometrdir. Layihəyə əsasən qatar Bakıdan Tiflisə,
oradan Axalkələk sərhədinə çatır, növbəti dayanacaq Qars şəhəri
olur.
Niyə BTQ?
Bak-Tiflis-Qars dəmiryolu xətti ilk növbədə yükdaşımalarında
müddəti qısaldacaq. Belə ki, Çindən İngiltərə, Almaniya, Fransa
kimi Avropa ölkələrinə yükdaşıma müddəti 42-62 gündür. Lakin
BTQ-nin istifadə verilməsi ilə bu müddət 12-15 günə enir. Bu,
ticarətdə böyük irəliləyişdir. Bu baxımdan, dəmiryolunun istismara
verilməsində dünya ölkələri də maraqlıdır.
BTQ-nin regiona töhfəsi
İqtisadi: Bu dəmiryolu xətti bütövlükdə bütün regionun
iqtisadi inkişafına böyük dəstək olacaq:
Azərbaycan-Gürcüstan-Türkiyə arasında sərnişin və yükdaşımalarını
asanlaşdıracaq; bu dəmiryolu vasitəsilə ildə 1 milyon sərnişin və
6,5 milyon ton yük daşınması nəzərdə tutulur; Bu layihə hər üç
ölkədə - Azərbaycan-Gürcüstan-Türkiyə məşğulluğun artmasına və
kiçik ticarətin inkişafına səbəb olacaq.
Siyasi: BTQ-nin siyasi amili da olduqca yüksəkdir.
Bu layihə ilə region ölkələri bir-birinə daha sıx bağlanacaq,
xüsusilə Azərbaycan-Gürcüstan-Türkiyə regional ittifaqı güclənəcək.
Lakin bu layihə təkcə üç ölkə ilə yekunlaşmır. Dəmiryolu xəttinə
Mərkəzi Asiyadan Qazaxıstan, Türkmənistan kimi ölkələrin də
qoşulması ehtimalı böyükdür. Həmçinin, İran gələcəkdə bu xətdən
istifadə edə bilər. Bu, isə Avropa və Asiyanı birləşdirən
coğrafiyada böyük siyasi birliyin formalaşması deməkdir.
Azərbaycan nə qazanacaq?
BTQ-nin həyata vəsiqə almasında Azərbaycanın təkcə coğrafi mövqeyi
yox, siyasi iradəsi də böyük rol oynadı. Azərbaycanın bu layihədən
əldə edəcəyi iqtisadi və siyasi dividendləri böyükdür, xüsusilə bu,
gələcəyə yatırılmış investisiya hesab oluna bilər.
İqtisadi: Azərbaycan ilk illərdə tranzitdən 50
milyon dollar gəlir əldə edəcək; Azərbaycan neft məhsullarını
Türkiyə, Avropa ölkələrinə, eləcə də digər bölgələrə məhz bu
dəmiryolu vasitəsilə ixrac edəcək və bu marşrut xərclərinin
minimuma endirilməsi deməkdir; Bu layihə ölkəyə valyuta gəlirini
artırmaqla yanaşı, məşğulluğun da artırılmasına da töhfə verəcək;
Bununla yanaşı, İranın və Mərkəzi Asiya ölkələrinin xəttə qoşulması
ilə Azərbaycanın gəlirləri artıracaq.
Siyasi: Azərbaycanın iqtisadi gəlirlərinin zamanla
daha da yüksələcəyi şübhəsizdir. Lakin bu layihənin siyasi
əhəmiyyəti də olduqca yüksəkdir.
1. Bakı BTQ-nin reallaşması ilə ilk növbədə işğalçı Ermənistanı
regionda bir daha təcrid vəziyyətinə saldı. Bunu ərazi
bütövlüyümüzün bərpası istiqamətində daha bir uğurlu diplomatiya
hesab oluna bilər.
2. Bu layihə ilə Bakı-Tiflis-Ankara regional ittifaqının daha da
güclənməsi də işğalçı Ermənistanın küncə sıxışdırılması
deməkdir.
Ermənistan üzərindən keçən və hələ də bağlı olan Qars-Gömrü-Tbilisi
xətti isə istifadəsiz qaldığı üçün Ermənistanın vəziyyəti yaxşı
olmayacaq.
3. Bu layihə ilə Azərbaycan regional gücü artacaq. Belə ki, Türkiyə
və Mərkəzi Asiya ölkələri arasında quru yolu üzərində Azərbaycan
əsas faktor olacaq. Eləcə də “Böyük İpək Yolu” layihəsinin həyata
keçməsi ilə Çindən Avropaya qədər olan marşrut xəttində əsas paya
sahib olacaq. Belə demək mümkünsə, Uzaq Şərq-Avropa arasında
paylayıcı rol oynamaqla ölkəmizin siyasi əhəmiyyəti Avropa və
Avrasiyada daha da yüksələcək.
Asif
-
Nida Xəbər 14:46
Göyçə yolu bağlandı: Basarkeçərin 10 kəndi qaytarılır?
-
Kriminal14:33
Azərbaycanda kişi arvadını qətlə yetirməsini lentə aldı - İNANILMAZ FAKTLAR
-
Hadisə14:03
Azərbaycanın Koreyadakı səfirinin ailəsində AĞIR İTKİ
-
Nida Xəbər 13:10
Paşinyan 5 saatlıq qapalı görüşdə 4 kəndlə bağlı nələr deyib?
-
Sosial12:57
Əhaliyə şad xəbər: bu evlər ucuzlaşacaq
-
Magazin112:22
Məleykə Əsədovanın görün neçə yaşı oldu
-
Region11:42
Nikolyanı Ermənistana buraxmadılar: Qarabağda yaralanmışdı, Qazaxla sərhəddə...
-
Nida Xəbər 11:32
Ermənistan polisi Bağanis-Voskepar yolunu bağladı