Nida Təhlil
Bakının “Aypara” TAKTİKASI: Ermənistanı məğubiyyətə uğradan yeni reallıq
Asif Nərimanlı
https://asifnerimanli.wordpress.com/
Geosiyasi reallıqların siyasi şərtləri çətinləşdirdiyi
dünyada ölkələrarası münasibətlər cəbhələşmə dövrünə qədəm qoyub.
ABŞ-ın timsalında Qərb, Rusiya-Çin ikiliyinin timsalında Şərq
cəbhəsi, o cümlədən, bu cəbhələrin hər birinin öz içində bölünməsi,
daim dəyişən maraqlar və siyasi şərait dünyanı qarmaqarışıq
vəziyyətə salıb. Beynəlxalq ekspertlərin də təsdiqlədiyi kimi,
dünyada faktiki olaraq I Dünya müharibəsindən öncəki vəziyyət
yaranıb və bu mənzərədə milli maraqlarını qorumaqla bütün
cəbhələrlə eyni məsafəni saxlamaq və bərabərhüquqlu münasibətlər
qurmaq çətindir: ölkələr bəzən milli maraqlarını qurban verməli
olsalar belə bu cəbhələr arasında mütləq şəkildə seçim etmək
məcburiyyətində qalırlar. Çünki geosiyasi şərtlər bunu tələb edir.
Lakin Azərbaycanın uğurla apardığı balanslı xarici siyasət seçim
etmədən bütün cəbhələrə eyni məsafədə dayanmaq və milli maraqlar
kontekstində hərəkət etməyin mümkün olduğunu təsdiqləyir.
Azərbaycanın xarici siyasətini iki istiqamət üzrə xarakterizə etmək
olar: Balanslı siyasət və hücum diplomatiyası. Əslində bu,
bir-birinə bağlı, biri digərinin davamıdır.
Balanslı siyasət: Heç bir geosiyasi cəbhədə yer
almadan bütün tərəflərlə qarşılıqlı əlaqələr qurmaq, region
ölkələri ilə mehriban münasibətlərə dayanan bərabərhüquqlu
əməkdaşlıq etmək. Bu, Azərbaycana hücum diplomatiyasını uğurla
həyata keçirmək üçün etibarlı tərəfdaşlar qazandırır.
Hücum diplomatiyası: Ermənistanı bütün cəbhələrdə
sıxışdırmaq, işğalçının “nəfəsliklərini” bağlamaq və təslim olmağa
məcbur etmək.
Prezident İlham Əliyevin apardığı bu siyasət türk dövlətlərinin
sınaqdan çıxmış “Aypara” (Qurd Qapanı da deyilir, Nadir şah, Alp
Arslan, Sultan Süleyman və digər türk sərkərdələri bu taktikadan
uğurlu istifadə edib) hərbi taktikasının döyüşün cəbhədə deyil,
masada aparıldığı bugünkü şərtlərdə müasir diplomatiyaya uğurla
köçürülməsidir. Düşmən bütün tərəflərdən mühasirəyə alınır və
zərərsizləşirilir.
Balans siyasəti və hücum diplomatiyasına əsaslanan bu strateji
taktika bölgədə yeni reallığın yaranması ilə nəticələndi:
Bütün ölkələrlə bərabərhüquqlu faydalı əməkdaşlıq quran və
bu əlaqələri strateji tərəfdaşlıq səviyyəsinə yüksəldən güclü
Azərbaycan və ənənəvi tərəfdaşlarını itirən, küncə sıxılmış, sosial
və iqtisadi kataklizimlər burulğanında boğulan
Ermənistan.
Regionun yeni reallığı belədir və bu, Azərbaycan liderinin illərdir
apardığı tarixi strateji taktikaya söykənən siyasətinin
nəticəsidir.
Azərbaycan bu gün bölgədə qarşılıqlı əməkdaşlığın müəllifi və
birləşdirici güc rolunda çıxış edir. Rəsmi Bakının həyata keçirdiyi
qlobal iqtisadi layihələr və təşəbbüskarı/iştirakçısı olduğu
əməkdaşlıq formatları bütün bölgənin inkişafında həyati əhəmiyyət
kəsb edir. Bu layihələrin bir neçəsinə diqqət yetirək:
Cənub Qaz Dəhlizi: Avropanın enerji
təhlükəsizliyində mühüm rol oynayan bu layihə üç hissədən – Cənubi
Qafqaz Boru Kəməri (CQBK) Trans-Anadolu Boru Kəməri (TANAP) və
Trans-Adriatik Boru Kəmərindən (TAP) ibarətdir. Boru kəmərləri
Azərbaycan qazının Gürcüstan, Türkiyə, Yunanıstan, Bolqarıstan,
Albaniya ərazisindən və Adriatik dənizinin dibindən keçməklə
İtaliyaya çıxaracaq. Gələcəkdə təbii qaz İtaliyadan “Köhnə Qitə”nin
digər ölkələrinə paylanacaq. Bu layihə boru kəmərinin keçdiyi bütün
ölkələrə siyasi və iqtisadi dividend gətirəcək. Hazırda layihənin
inşası uğurla davam etdirilir. Azərbaycanın həyata keçirdiyi bu
layihə iştirakçı ölkələrə qazanc, Avropaya təminat verməklə yanaşı,
dünyanın enerji xəritəsinin yenidən formalaşmasına da zəmin
yaradıb.
Bakı-Tbilisi-Qars dəmiryolu xətti
(BTQ): 2017-ci ildə istifadəyə verilən, Asiya ilə
Avropanın nəqliyyat şəbəkəsinin birləşdirilməsində ilk mərhələ olan
BTQ iki qitə arasında ən qısa və etibarlı yoldur. Bu yol ümumilikdə
Avrasiyanın nəqliyyat xəritəsinin önəmli hissəsinə çevrilib.
İştirakçı ölkələr arasındakı ticarət dövriyyəsi və qarşılıqlı
sərmayə qoyuluşunun artmasına, əməkdaşlığın dərinləşməsinə təkan
verən bu layihə bölgənin sabitliyi və təhlükəsizliyinin
qorunmasında da mühüm əhəmiyyət kəsb edir.
“Şimal-Cənub” beynəlxalq nəqliyyat dəhlizi: Bu
dəhliz Hindistan, Pakistan, İran, Azərbaycan, Rusiya və Avropa
ölkələrini birləşdirəcək. Layihənin başa çatdırılması istiqamətində
işlər davam etdirilir, bununla yanaşı, Şimal-Cənub və
Bakı-Tbilisi-Qars nəqliyyat dəhlizlərinin inteqrasiyası
istiqamətində də iş aparılır. Gələcəkdə Şimal-Qərb və Cənub-Qərb
nəqliyyat yolları istifadəyə veriləcək. Bu iki nəhəng layihə Çindən
Avropaya qədər uzanan marşrutu təmin edəcək.
Regionun inkişafına təkan verən bu və digər layihələr Azərbaycanın
müəllifliyi və iştirakı ilə həyata keçirilir. Təbii ki, iqtisadi
əlaqələr siyasi münasibətlərə də sirayət edir və rəsmi Bakının
təşəbbüsləri ilə bu gün regionda formalaşan Azərbaycan-İran-Rusiya,
Azərbaycan-Türkiyə-İran, Azərbaycan-Türkiyə-Gürcüstan,
Azərbaycan-Türkiyə-Rusiya kimi əməkdaşlıq formatları buna
nümunədir.
Azərbaycan bu əməkdaşlıq formatlarına bütün şərtlərdə sadiq qaldı
və beynəlxalq toqquşmalarda, xüsusilə qlobal güclərin Rusiya və
İrana qarşı təcrid və təzyiq siyasətində yer almadı. Hərçənd,
ölkəmizin qlobal toqquşmalarda platforma olması istəkləri bu gün də
mövcuddur. Lakin rəsmi Bakı balanslı siyasət nəticəsində həm ölkəni
bu toqquşmalardan uzaq tutdu, həm də qonşu ölkələrlə dostluq
münasibətlərini gücləndirdi. Bu gün Bakı-Moskva, Bakı-Tehran, o
cümlədən, Bakı-Ankara, Bakı-Tbilisi xəttində müşahidə olunan
münasibətlər bunu əyani şəkildə göstərir.
Azərbaycan-Rusiya: Bakı və Moskva arasındakı
münasibətlər hər iki ölkə liderinin şəxsi dostluq münasibətləri və
qarşılıqlı maraqlar fonunda inkişaf edir. Xüsusilə regionda
Rusiyanın ənənəvi müttəfiqi Ermənistanın davranışları da Moskvanın
Cənubi Qafqaz siyasətini yenidən gözdən keçirməsini şərtləndirdi.
Diqqətçəkən əsas məqam isə Rusiyanın bir çox məsələdə Azərbaycanla
hesablaşması, Bakının maraqlarına toxunacaq hərəkətlərdən
çəkinməsidir. Burada Azərbaycanın liderinin siyasi çəkisinin
ağırlığı da mühüm amildir. Azərbaycan və Rusiya Prezidentlərinin
görüşlərində də bu məqam diqqətdən yayınmır.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev ötən ilin iyun ayının 13-də
Moskvada futbol üzrə dünya çempionatının açılış mərasiminə dəvət
edilən ali qonaqlar arasında idi. Mərasimdə Azərbaycan və Rusiya
liderlərinin ikitərəfli müzakirələri keçirildi. Rusiya Prezidenti
Vladimir Putinin mərasimə qatılan Ermənistan rəhbərliyinə
saymazyana münasibəti də diqqətdən qaçmadı.
Sentyabrın 1-də Prezident İlham Əliyev rusiyalı həmkarı Vladimir
Putinin dəvəti ilə Soçiyə səfər etdi. Görüşdə liderlər ciddi
müzakirələr apardılar, həmçinin, ikitərəfli münasibətləri daha da
möhkəmləndirən 15 mühüm sənəd imzalandı.
2018-ci ildə Azərbaycan və Rusiya Prezidentlərinin ümumilikdə 6
dəfə bir araya gəlməsi, aparılan müzakirələr və imzalanan sənədlər
ölkələrimiz arasındakı münasibətlərin səviyyəsini göstərir.
Prezident İlham Əliyev də ötən ilin 25 dekabrında “Rossiya-24”
telekanalına müsahibəsində iki ölkə arasındakı münasibətlərin
sürətlə inkişaf etdiyini vurğulayıb.
“Bu il Rusiya-Azərbaycan münasibətləri çox sürətlə inkişaf edib.
Bizim münasibətlərimiz prinsipcə çox dinamik inkişafla, sabitliklə,
davamlı olması ilə səciyyələnir. Biz mehriban qonşu və etibarlı
dostuq. Bu, dəfələrlə sübut olunub və budur, bu yüksək etimad
səviyyəsi, ilk növbədə, həm də siyasi qarşılıqlı fəaliyyət bir çox
layihələrin həyata keçirilməsinə kömək edir… Mən Prezident Vladimir
Vladimiroviç Putinlə altı dəfə, o cümlədən mənim Rusiyaya rəsmi
səfərim çərçivəsində və onun Azərbaycana səfəri çərçivəsində, eləcə
də beynəlxalq tədbirlərdə görüşmüşəm. Bu görüşlərdən hər biri
nəticə verib. Biz əmtəə dövriyyəsinin artırılması məsələsinə çox
ciddi yanaşmışıq. Qarşılıqlı fəaliyyətin müxtəlif istiqamətlərinin
inkişafı üzrə yol xəritələri işlənib hazırlanıb. Mən şadam ki, bu
gün həm Azərbaycan, həm də Rusiya sərmayədarları ölkələrimizin
iqtisadiyyatına investisiya qoyurlar. Birgə istehsalatlar
yaradılması, əmtəə dövriyyəsinin artırılması üçün çox güzəştli
şərait yaradılır. Rusiya bankları böyük həcmdə, yüz milyon dollarla
Azərbaycanın mühüm sənaye layihələrini maliyyələşdirir. Bu, bizim
münasibətlərin, həm də Azərbaycanın məhz elə ölkə olmasının
göstəricisidir ki, burada banklar pul itirməkdən qorxmur. Biz
həmişə öz öhdəliklərimizə görə cavab veririk. Biz 2019-cu il üçün
planları müəyyənləşdirmişik…”, - deyə dövlət başçısı bildirib.
İkitərəfli münasibətlərin inkişaf hər iki ölkənin ictimaiyyəti
arasında yaxınlığa da müsbət təsir göstərir. Təsadüfi deyil ki,
Azərbaycana gələn turistlər arasında rusiyalılar birinci yeri
tutur. Ötən il ölkəmizə gələn rusiyalı turistlərin sayı 1 milyona
yaxın olub.
Azərbaycan-İran: Bakı və Tehran arasında da
münasibətlər daim inkişaf edir. Xüsusilə Azərbaycanın İrana qarşı
təcrid siyasətinə qoşulmaması, bütün dövrlərdə qonşuluq
münasibətlərini əsas götürməsi iki ölkə arasında qarşılıqlı etibarı
gücləndirir. Azərbaycan və İran hazırda “Şimal-Cənub” layihəsində
birgə yer almaqla yanaşı, iki ölkə arasında bir sıra mühüm
layihələri həyata keçirir, iqtisadi-siyasi əlaqələri də inkişaf
etdirir. Misal üçün, iki ölkə arasında ticarət dövriyyəsi 2017-ci
ildə 16, 2018-ci ildə isə 73 faiz artıb. Ötən il İran Prezidenti
Həsən Ruhaninin Azərbaycana səfəri zamanı da ikitərəfli əlaqələrin
inkişafına təkan verən mühüm sənədlər imzalanıb.
Bu münasibətlər İranın Dağlıq Qarabağ münaqişəsində Azərbaycanın
ədalətli mövqeyini dəstəkləməsinə səbəb olur. Təsadüfi deyil ki,
yanvarın 16-da İranın Silahlı Qüvvələrinin Baş Qərargah rəisi
general-leytenant Məhəmməd Baqeri Qarabağ torpaqlarını Azərbaycan
torpaqları hesab etdiklərini və Azərbaycanın ərazi bütövlüyünü
dəstəklədiklərini bəyan etdi.
“Sərhədlərin zor gücü ilə dəyişdirilməsi qəbuledilməzdir, İran bu
məsələdə hər zaman Azərbaycanın yanındadır”, – deyə iranlı general
bildirdi. Bu, İranın yüksək vəzifəli nümayəndəsinin Dağlıq Qarabağ
münaqişəsi ilə bağlı bu günə kimi verdiyi ən mühüm bəyanat hesab
oluna bilər.
Azərbaycan-Türkiyə: Bakı və Ankara arasında
münasibətlər qardaşlıq bağları ilə qurulub. Azərbaycan müstəqillik
illərində Türkiyə ilə münasibətlərini yeni keyfiyyət mərhələsinə
yüksəltməyə nail oldu, siyasi, iqtisadi, mədəni və digər sahələrdə
qarşılıqlı əlaqələrin daha da intensivləşməsi “bir millət iki
dövlət” şüarına yeni məzmun gətirdi.
Prezident İlham Əliyevin “XXI əsr türklərin əsridir” sözlərini
yəqin ki, hər kəs xatırlayır. Bu gün türk dünyasının bütövləşməsi,
bir yumruq kimi eyni hədəfə vurması fonunda bu sözlər təsadüfi
deyil. O da təsadüfi deyil ki, hazırda türk dünyasının əsas aparıcı
gücü məhz Azərbaycan və Türkiyədir. Bu iki gücün, iki ölkənin
arasında uçurumlar yaratmaq cəhdlərinin uzaq mənzilli hədəflərində
türk dünyasının birləşə bilməməsi faktoru olduğu da
unudulmamalıdır. Zaman-zaman bu həmlələr olub, lakin nəticə
etibarilə hər iki dövlət Atatürkün “Azərbaycanın sevinci
sevincimiz, kədəri kədərimizdir” ifadəsi, Heydər Əliyevin müasir
siyasi tarixə damğasını vuran və düşmənlərin sevmədiyi “Bir millət,
iki dövlət” sözləri heç vaxt ikinci plana keçməyib.
İki ölkə liderinin qardaşlıq münasibətləri iki ölkə
münasibətlərində dəyişməz prioritetlər yaradır:
Azərbaycan-Türkiyə qardaşlığını heç kim poza bilməz;
Azərbaycan Türkiyənin, Türkiyə Azərbaycanın yaxşı və pis günündə
həmişə yanındadır;
Bu prioritetlər ikitərəfli münasibətlərin bütün sferalarında öz
əksini tapır.
Azərbaycan-Gürcüstan: Bakı və
Tbilisi münasibətləri strateji tərəfdaşlığa söykənir. Təsadüfi
deyil ki, Azərbaycanın müəllifi olduğu bütün qlobal layihələrin
əsas iştirakçılarından biri Gürcüstandır. Bu gün Cənubi Qafqazın
əsas güc mərkəzi olan Azərbaycan qonşu Gürcüstanın iqtisadi, hərbi
və təhlükəsizliyinin əsas qarantı rolunda çıxış edir. Bu,
Tbilisinin Dağlıq Qarabağ məsələsində, o cümlədən, Azərbaycanın
işğalçı ölkəyə qarşı apardığı blokada siyasətində Bakının yanında
yer almasını təmin edir.
Region ölkələri ilə münasibətləri strateji tərəfdaşlıq səviyyəsinə
yüksəldən Azərbaycan Uzaq Şərqdə Çin, Uzaq Qərbdə ABŞ daxil olmaqla
bütün ölkələrlə də qarşılıqlı etibara əsaslanan əlaqələr qurub. O
cümlədən, Avropa İttifaqı və ittifaq ölkələri ilə strateji
tərəfdaşlıqlar yaradılır.
Yeni reallıq: Rəsmi Bakının bütün bölgədə
diplomatik manevrləri regionda Azərbaycanın aparıcı qüvvəyə
çevrildiyi, işğalçı Ermənistanın isə küncə sıxışdırıldığı
reallığını yaradıb. Prezident İlham Əliyevin müəllifi olduğu bu
reallıq Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün bərpa ediləcəyi günü daha
da yaxınlaşdırır.
Azərbaycan lideri bütün ölkələrlə strateji əlaqələr qurmaqla
ölkəmizi siyasi gücə çevirir, işğalçı Ermənistanın bütün yollarını
bağlayan manevrlər edir və qədim türk taktikasını müasir siyasətə
transfer edərək, düşməni tədricən məğlubiyyətə uğradır. Bu strateji
taktika Ermənistan üzərində artıq bir dəfə öz gücünü göstərdi:
Azərbaycanın uğurlu təcrid siyasəti işğalçı Ermənistanda 20 illik
hərbi xunta yaradan rejimin hakimiyyətdən məhrum edilməsinə, bu
ölkənin iqtisadi və siyasi sisteminin çökməsinə səbəb oldu.
Şübhəsizdir ki, işğal davam etdiyi müddətdə Ermənistanın yeni
hakimiyyətini də sələflərinin taleyi gözləyir.
Regionun yeni reallığında işğalçı Ermənistanın yeni hakimiyyətinin
də çətin vəziyyətə düşməsi çox çəkmədi. Küçədən siyasətə gələn
Nikol Paşinyanın diplomatik təcrübəsizliyi Ermənistanı region
ölkələrinin hədəfinə çevirdi. “1 mart” işi, rus hərbi bazalarının
bağlanması tələbləri, erməni ictimaiyyətində rusofobiyanın artması
İrəvanı Moskvanın qəzəbinə tuş gətirdi. Rusiya Kollektiv
Təhlükəsizlik Müqaviləsi Təşkilatında (KTMT) Ermənistana ilk
zərbəni endirdi, ardınca təbii qazın qiymətini artırdı, həmçinin,
bir sıra iqtisadi layihələri təxirə saldı. Bunlar Rusiyanın
Ermənistana qarşı müşahidə olunan ilk hücumlarıdır. Məşhur rusiyalı
politoloq Aleksandr Duqinin “Moskva-baku” portalına müsahibəsində
dediyi “Rusiya prezidenti hələ ki sakitdir və tərəfdaşın
davranışlarını izləyir. Lakin tərəfdaş danışdığı kimi hərəkət
etmirsə, Putin buna əvvəlcə bir neçə dəfə xəbərdarlıq edə bilər,
sonra isə daha sərt reaksiya verəcək. Ermənistanın yeni rəhbərliyi
belə siyasəti davam etdirəcəksə, bu, sadəcə qəza ilə başa çatacaq.
Çünki bu üslub Putinlə işləmir” sözləri isə Moskvanın İrəvana qarşı
ata biləcəyi mümkün addımları təsəvvür etməyə imkan verir.
Regionda təcridlə üzləşən Ermənistan Rusiyadan sonra ikinci
“nəfəslik” hesab etdiyi İrandan da zərbələr alır. Xüsusilə
Paşinyanın hakimiyyətə gəlişindən sonra Ermənistanın İrana qarşı
platformaya çevrilməsi təhlükəsi rəsmi Tehranı qapılarını İrəvanın
üzünə bağlamağa vadar edib.
Ermənistanın regionda bu vəziyyətə düşməsinin başlıca səbəbi isə
təbii ki, Azərbaycanın balanslı siyasəti və hücum diplomatiyasını
özündə birləşdirən strateji taktikasıdır. Bu, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin Azərbaycanın ərazi bütövlüyü çərçivəsində, beynəlxalq
hüququn normal və prinsipləri əsasında həllinə zəmin yaradıb.
Prezident İlham Əliyevin 2019-cu ildə Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin
həllində ciddi dönüş olacağı mesajını verməsi də təsadüfi
deyil.
Publika.az
-
Nida Xəbər 22:24
4 kənd qayıtdı - Növbəti mərhələdə nə var?
-
Dünya22:12
Ukrayna Rusiyanın hərbi obyektlərini vura bilər - NATO-dan TAM DƏSTƏK
-
MDB21:50
95 yaşlı diplomat öldü
-
Nida Xəbər 21:20
Sərhədin delimitasiyası başladı: İrəvan dərhal Tehrana hesabat verdi
-
Magazin120:59
Dilarə səhnə geyimi ilə gündəm oldu - VİDEO
-
Elm və təhsil20:40
Buraxılış imtahanının nəticələri açıqlandı
-
Ekologiya18:49
Hava şəraiti kəskin dəyişəcək - XƏBƏRDARLIQ
-
Avropa18:38
İranın Parisdəki konsulluğuna partlayıcı ilə daxil olan şəxs SAXLANILDI