Digər
İşğal edilmiş ərazilər yenidən beynəlxalq aləmin gündəmindədir
AŞPA-nın 2014-cü il payız sessiyası Azərbaycan üçün vacib qərarların qəbul edilməsi ilə yadda qaldı. Sessiyanın 1-ci günü, 29 oktyabrda plenar iclasda Büronun özündə “Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ və digər işğal edilmiş ərazilərində gərginliyin artması” mövzusunda məruzənin hazırlanması və bu məsələnin aidiyyatı üzrə Siyasi Məsələlər Komitəsinə həvalə edilməsi barədə qərarını ehtiva edən 2 sentyabr tarixli protokolu təsdiq edildi. Olduqca gərgin mübarizələr nəticəsində Siyasi Məsələlər Komitəsi “Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ və digər işğal edilmiş ərazilərdə gərginliyin artması” mövzusunda məruzə hazırlanması üçün məruzəçi təyin edildi. Bunun ardınca, 1 oktyabrda Siyasi Məsələlər Komitəsinin iclasında qeyd edilən məruzəni hazırlamaq üçün məruzəçi təyin edildi.
Sessiya zamanı Sosial Məsələlər Komitəsində “Azərbaycanın
sərhədyanı rayonlarının sakinləri qəsdən sudan məhrum edilməsi”
adlı məruzəyə dair məlumat qeydləri təqdim edildi.
AŞPA-da gərgin mübarizələr nəticəsində qəbul edilmiş qərar
Azərbaycan ərazilərinin Ermənistan tərəfindən işğal edilməsini
yenidən beynəlxalq aləmin gündəminə gətirdi.
Bu məsələnin beynəlxalq siyasi gündəmə qaytarılması istiqamətində
iki ildən artıq müddətdə irəli sürülmüş bir neçə təşəbbüsün qarşısı
alınmış və onu dəstəkləyən deputatlar təhdid edilmişdi.
Hadisələr
Hələ 2013-cü ilin aprel ayında irəli sürdüyüm və AŞPA-da 24
həmkarımın imzaladığı və Ermənistanın Dağlıq Qarabağ və 7 ətraf
rayonun qanunsuz işğal etməsinə göz yuman beynəlxalq ictimaiyyəti
tənqid edən ilk qətnamə layihəsi AŞPA-nın 2013-cü ildə Strasburqda
keçirilmiş yaz sessiyası zamanı Assambleyanın o vaxtkı prezidenti
cənab Minyonun veto qərarı ilə rədd edilmişdi.
Biz Avropa Şurası Parlament Assambleyasının 31 üzvü ilə birlikdə 9
may 2013-cü ildə yeni qətnamə layihəsi irəli sürdük və Assambleya
Prezidenti bu qətnamə layihəsinə veto qoymasa da, sənəd onun
dəstəyi ilə bu dəfə Sədarət Komitəsi tərəfindən yenidən rədd
edildi. Beləliklə, 2013-cü ildə hər iki qətnamə layihəsi açıq-aydın
qaydalara müvafiq hazırlanmış olsa da, ədalətli olaraq gözlənilən
siyasi reaksiyaya nail ola bilmədi. Hər iki sənəd hər hansı
müzakirə aparılmadan rədd edildi.
Belə bir vəziyyətdə sual edilir:
Nə üçün? Nə üçün Avropa Şurası Parlament Assambleyası erməniləri
kor-koranə dəstəkləyir və Azərbaycanın ədalətli hüququna məhəl
qoymur? Təkrarlanan bu hərəkətlər nə məqsəd daşıyır?
Sərsəng su anbarı
Lakin biz belə asanlıqla mübarizəni dayandırmaq və geri çəkilmək
fikrində deyildik. Odur ki, işğal edilmiş ərazilərə dair istənilən
ümumi müzakirənin AŞPA rəhbərliyi tərəfindən rədd edilməsinə
baxmayaraq, biz nəzarətsiz Sərsəng su anbarının strateji
əhəmiyyətini və yaratdığı həqiqi təhdidi vurğulayaraq, bu
müzakirənin təcililiyini nümayiş etdirdik. 26 iyun 2013-cü ildə 18
müxtəlif ölkəyə mənsub 45 AŞPA üzvü tərəfindən imzalanmış üçüncü
qətnamə layihəsini irəli sürdük. Bu qətnamə layihəsi Azərbaycanın
işğal edilməmiş cəbhəyanı rayonlarının ən azı 400 minə yaxın
azərbaycanlı əhalisi üçün həyati əhəmiyyətə malik Sərsəng su
anbarının işğal nəticəsində baxımsızlıq səbəbindən olduqca pis və
təhlükəli vəziyyətinin təcililiyini və ətraf rayonların əhalisinə
yaratdığı təhlükəni vurğulayır, AŞPA-nı təcili və dərhal siyasi
tədbir görməyə çağırır. Lakin bu qətnamə layihəsi də bir daha
Prezident və Sədarət Komitəsi tərəfindən rədd edildi.
AŞPA rəhbərliyinin bu məqsədyönlü haqsız qərarlarına baxmayaraq, 1
apreldə Sərsəng su anbarına dair yeni qətnamə layihəsi irəli sürdük
və nəticə etibarilə, əhəmiyyətli səylərdən sonra qərarvericiləri
inandıra bildik. Belə ki, Büro qətnamə layihəsi üzrə məruzə
hazırlanması və bu məsələnin Sosial Məsələlər Komitəsinə həvalə
edilməsi barədə qərar qəbul etdi.
Bu, irəliyə doğru atılmış böyük addım idi. Belə ki, çox illərdən
bəri ilk dəfə idi ki, Azərbaycanın işğal altında qalmış strateji
obyekti beynəlxalq səviyyədə müzakirəyə çıxarılması və bu məsələyə
dair məruzə hazırlanması barədə razılıq əldə edildi. İndi 2015-ci
ildə Sərsəng su anbarına dair ədalətli, bitərəf və hərtərəfli
məruzənin hazırlanmasına ümid edirik.
Ermənistana qarşı sanksiyalar?
Bu arada mənim təşəbbüsüm əsasında Azərbaycan ərazilərini davamlı
silahlı işğal altında saxladığına görə Ermənistan nümayəndə
heyətinə qarşı sanksiyaların tətbiqini tələb edən yeni qətnamə
layihəsi 18 iyun 2014-cü ildə AŞPA-nın internet səhifəsində dərc
edildi. Bu qətnamə layihəsi AŞPA-nın 14 üzv dövlətini təmsil edən
azı 58 deputat tərəfindən imzalanmışdı.
Lakin AŞPA-nın Baş Katibi cənab Savitski erməni maraqlarının
məşəlini uca tutaraq, qətnamə layihəsinə qarşı saxta prosedur
etirazı qaldırdı. Etirazını əsaslandırmaq üçün heç bir “qayda”nı
sitat gətirə bilmədiyi üçün onun bu cəhdi baş tutmadı. Təqdim
edilmiş qətnamə layihəsinin qarşısını almaq cəhdi boş çıxdığını
görən Savitski qətnamə layihəsini Ermənistana dair hazırlanan cari
monitorinq məruzəsinə daxil edilməsi üçün Monitorinq Komitəsinə
yönləndirməyi təklif etdi.
Mənim Savitski ilə görüşüm zamanı o, əvvəlcə özünü dostyana
apararaq qətnamə layihəsini geri götürməyi təklif etdi, bunun
mümkün olmayacağına əmin olduqda isə məni təhdid etməyə başladı.
Nəticədə Katiblik bir gün ərzində yeni qətnamə layihəsi təqdim
edəcəyim təqdirdə sənədi məruzə üçün Siyasi Məsələlər Komitəsinə
yönləndirilməsinə razılıq verəcəyini bildirdi. Mən dərhal yeni
qətnamə layihəsi hazırlamaq məcburiyyətində qaldım və qısa müddət
ərzində 16 üzv dövlətdən olan həmkarlarımdan 28 yeni imza
toplayaraq Katibliyə təqdim etdim. Hələ əvvəldən bizə qarşı
mübarizə aparan cənab Savitski çox təəccübləndi və eyni zamanda
yeni üsullara əl atdı. Həmin vaxt AŞPA Baş Katibi Savitskinin
təşkilatçılığı ilə sanksiyalar tətbiq edilməsini nəzərdə tutmamaqla
Ermənistana xidmət edən “Dağlıq Qarabağ münaqişəsi” adlı formal
xarakterli və faktiki olaraq Ermənistan tərəfindən Azərbaycan
ərazilərinin işğal edilməsini özündə ehtiva etməyən üçüncü qətnamə
layihəsi Katibliyə təqdim edildi. Büro iclasında hər üç sənəd
müzakirə üçün gündəliyə daxil edildi. Büro iclası Katibliyin
müəyyən ziddiyyətli müdaxilələrindən sonra tam çaşqınlıq
vəziyyətində bitdi və qərar yenidən Büronun Parisdə keçiriləcək
2014-cü il sentyabr iclasına qədər təxirə salındı. Hesab edirdik
ki, bu qədər çox yalan, bu qədər çox maneə və təxirəsalmalardan
sonra 2 sentyabr 2014-cü il tarixli Paris iclası həlledici qərar
qəbul etməlidir.
Eyni zamanda aydın idi ki, mübarizənin yeni daha gərgin mərhələsi
hələ qabaqdadır. başa çatmayıb. Buna AŞPA-nın baş katibi
Savitskinin Büronun 27 iyun 2014-cü il tarixli iclasında təqdim
edilən qətnamə layihəsi haqqındakı şərhi əminlik verirdi. Belə ki,
qurumun əməkdaşı kimi bitərəf olması hesab edilən cənab Savitski
qətnamə layihəsini açıq-aşkar Ermənistana qarşı təxribat, təklif
edilən məruzə başlığını isə tamamilə qəbuledilməz
adlandırmışdı.
Xoşbəxtlikdən, Parisdə sağlam düşüncə Katiblik rəhbərinin davamlı
manevrlərinə üstün gəldi. Qətnamə layihələri 20 səs lehinə, 5 səs
əleyhinə olmaqla, məruzə üçün Siyasi Məsələlər Komitəsinə
yönləndirildi. Lakin cənab Savitski Büroya xəbərdarlıq etdi ki,
qərar Palata tərəfindən ratifikasiya edilməlidir və Komitədə hələ
də sual altına qoyula bilər. Şübhəsiz, Paris qələbəsi tarixi gün
olsa da, açıq-aşkar aydın oldu ki, növbəti ay ərzində bütün
hücumlar bərpa olunacaq. Məhz bu da baş verdi.
Yekun qarşıdurma
Bazar ertəsi, 29 sentyabr saat 15:00, Plenar Palata: Dağlıq Qarabağ
və işğal edilmiş digər ərazilərə dair məruzənin ratifikasiyası,
səsvermələr.
Həftənin ən mühüm anı, şübhəsiz, bazar ertəsi aralıq məruzəsinə
dair müzakirə və səsvermələr oldu, belə ki, buraya Azərbaycanın
Dağlıq Qarabağ və işğal edilmiş digər ərazilərinə dair məruzə
hazırlanması barədə Büronun qərarının Parisdə Palata tərəfindən
ratifikasiyası daxildir. Normal halda bu məruzə Büronun qərarları
ilə birlikdə hər zaman səsvermə keçirilmədən yekdilliklə qəbul
edilir. Lakin Bazar ertəsi günorta iclasında Palatada bu dəfə bu
qədər çox deputatın iştirakı kifayət qədər qəribə və təəccüblü idi.
Aydındır ki, bütün bunlar erməni diplomatların güclü lobbiçiliyi və
səfərbərliyinin nəticəsi idi. Belə ki, onlar son həftələr ərzində
Avropanın bütün paytaxtlarında deputatları bazar ertəsi iclasda
iştirak etməyə və Büronun qərarını ratifikasiya etməməyə inandırmaq
məqsədilə onların hər birinə müraciət ünvanlamışdı. Lakin həmin
deputatların çoxu ermənilərin hiyləgər manverlərinin əsl
mahiyyətini anlamışdılar və bu barədə bizi
məlumatlandırmışdılar.
Plenar iclasda Ermənistan nümayəndə heyəti üzvlərinin hamısı çıxış
edərək, Büronun qərarını kəskin tənqid etdilər. Onlar bu məsələnin
ATƏT-in Minsk Qrupunun səlahiyyətində olduğunu və heç kəsə bunu
müzakirə etməyə icazə verilmədiyini hiddətlə bildirdilər. Erməni
deputatlar Parlamenti məsələni müzakirə etməyə səlahiyyəti
olmadığına israrla təkid edirdilər. Əlbəttə ki, bu yolla Parlament
üzvlərinin rəğbətini qazanmaq olmazdı və ermənilərin bu təkidləri
açıq-aşkar onların özünə qarşı çevriləcək arqument idi.
Digər bir neçə deputat Azərbaycanın xeyrinə əlavə arqument kimi,
məruzəyə dəstək olaraq, Parisdə 20 səs lehinə, 5 səs əleyhinə
olmaqla nəticələnən böyük çoxluğu xatırlatdı. İki saatlıq
müzakirədən sonra səsvermə keçirildi və ermənilərin qətnamə
layihəmin məruzə üçün yönləndirilməsinin qarşısını almağa yönəlmiş
təklifi 74 səs əleyhinə, 41 səs lehinə və 13 səs bitərəf olmaqla
rədd edildi.
Azərbaycanın bu böyük qələbəsi bir çox dostlar tərəfindən
alqışlandı, lakin bir daha aydın oldu ki, məruzənin adını
təsdiqləmək və Komitədə məruzəçi təyin etmək uğrunda mübarizə hələ
davam etdirilməlidir.
Çərşənbə, 1 oktyabr, saat 14:00, Siyasi Məsələlər Komitəsi: Səsvermə vasitəsilə Ermənistan tərəfindən məruzənin rədd edilməsi, başlığın dəyişdirilməsi, məruzəçinin təyin edilməsi istiqamətində son cəhdi
İclasda iştirak edən 70-ə yaxın deputat əvvəlcə ermənilərin bu
məruzənin başlanmasını rədd etmək üçün göstərdiyi son cəhdlə
qarşılaşdı. Lakin Palatada aparılan müzakirələrdən bəri ermənilərin
arqumentlərinin etibarsızlığı deputatların böyük əksəriyyətinə
aydın olmuşdu. Odur ki, Ermənistanın mövqeyi yalnız 3 deputat
tərəfindən dəstəkləndi, halbuki onlarla deputat kortəbii şəkildə
Azərbaycanın mövqeyini dəstəklədi.
Gözlənildiyi kimi və hiyləgər Baş Katib Saviçkinin
proqnozlaşdırdığı kimi, məruzənin “Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ və
digər işğal edilmiş ərazilərində gərginliyin artması” adında olması
ermənilər tərəfindən qəzəblə sual altına qoyuldu, lakin bu da əbəs
idi. Məruzənin adı səsvermə vasitəsilə təsdiq edildikdən sonra
ermənilər Komitə otağının qapılarını çırparaq iclası tərk etdilər.
Onlar üçün mübarizənin bu mərhələsi də uğursuzluqla başa çatdı.
Lakin mübarizə davam edirdi. Belə ki, məruzəçinin təyinatı
mübarizənin bu mərhələsinin kuliminasiyası idi. Cənab Robert
Volterin məruzəçi vəzifəsinə namizədliyi qrup rəhbərləri tərəfindən
qeyri-rəsmi qəbul edilmişdi və onun təyin ediləcəyi güman olunurdu.
Lakin son məqamda Sosialistlər qrupunun rəhbəri Andreas Qross
Assambleyanın keçmiş prezidenti cənab Minyonun namizədliyini irəli
sürdü!
Nədənsə cənab Minyon buna qədər bir neçə dəfə özü öz namizədliyini
irəli sürmüş və geri götürmüşdü. Görəsən Azərbaycana qarşı qərəzli
münasibətdə olduğu şübhə doğurmayan Andreas Qross tərəfindən
namizədliyini irəli sürüldükdən sonra marafona qatılan Minyonun
marağı nə idi?
Şübhəsiz ki, bu son gizli hiylə bizim üçün qəbuledilməz idi. Belə
ki, Minyon öz prezidentliyi dövründə iki dəfə bu məruzəyə veto
qoyduğu üçün onun bu sənədə qarşı çıxacağı məlum idi. Belə bir adam
necə məruzəçi kimi təklif oluna bilər? O, bir neçə gün əvvəl
namizəd idi, daha sonra geri çəkilir və indi yenidən önə çıxır.
Ermənistan nümayəndə heyətinin üzvləri iclasda “iki ölkə arasında
dialoqun tərəfdarı olduğu üçün məruzəyə etiraz etdiklərini”
bildirərək, Minyonun əvvəllər istifadə etdiyi ifadələri eynilə
işlətdi. Bu isə onun ermənilərə və erməni diasporuna nə dərəcədə
yaxın olduğunu bir daha göstərirdi. Bundan başqa, Minyon öz
prezidentliyi dövründə Dağlıq Qarabağ üzrə alt komitənin
fəaliyyətini dayandırmışdı. Belə qərar onun “dialoq tərəfdarı”
olmasındanmı irəli gəlirdi? Minyon yaxşı bilir ki, ermənilər
“dialoqu gücləndirmək” üçün heç bir iclasda iştirak etməyiblər,
çünki onlar işğal etdikləri ərazilərdə törətdikləri cinayət
əməlləri ilə üzləşməkdən qaçırlar.
Mən Komitə iclasında cənab Minyonun qərəzli mövqeyini bütün komitə
üzvlərinə çatdıraraq, onu ifşa etdim və Komitə üzvlərini onun
namizədliyini dəstəkləməməyə çağırdım. Səsvermə keçirildi: cənab
Volter çox aşağı nəticə, lakin nəhayət ki, ədalətli olaraq 35
lehinə, 32 əleyhinə səslə cənab Minyona qalib gələrək, məruzəçi
təyin edildi.
Nə üçün Ermənistan nümayəndə heyəti və onlara qəyyumluq edən antiazərbaycan qüvvələr məruzələrin adını dəyişmək istəyirdilər
Qeyd edilməlidir ki, məruzənin adının “Azərbaycanın Dağlıq
Qarabağ və digər işğal edilmiş ərazilərində gərginliyin artması”
kimi təsdiq edilməsi bizim üçün prinsipial əhəmiyyət daşıyırdı və
onun adının dəyişdirilməsi Azərbaycanın maraqlarına qətiyyən cavab
vermirdi:
1. Azərbaycan beynəlxalq səviyyədə tanınmış sərhədlər çərçivəsində
beynəlxalq təşkilatlara, o cümlədən BMT, ATƏT və Avropa Şurasına
üzv qəbul edilib. Hazırda işğal altında olan Dağlıq Qarabağ regionu
və digər ərazilər bu sərhədlər çərçivəsindədir. Odur ki, işğal
altında olan bütün ərazilər Azərbaycanın ayrılmaz tərkib
hissələridir və Dağlıq Qarabağ da daxil olmaqla bu ərazilərin
Azərbaycanın ayrılmaz hissəsi olmaları müzakirə obyekti ola
bilməz.
2. BMT Təhlükəsizlik Şurasının 1993-cü ildə qəbul etdiyi
qətnamələrdə, Avropa Parlamenti, AŞPA və s. beynəlxalq
təşkilatların qətnamə və sənədlərində Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ
və digər ərazilərinin işğal edilməsi faktı tanınıb və “Azərbaycanın
Dağlıq Qarabağ və digər işğal edilmiş əraziləri” ifadəsindən
dəfələrlə istifadə edilib. Bu məsələ də müzakirə obyekti ola
bilməz.
3. Hər hansı bir formatda danışıqların getməsi və ya digər
bəhanələrlə problemin mahiyyətini təhrif etmək cəhdləri əslində
mövcud problemi daha da dərinləşdirmək və onun həllini
uzaqlaşdırmaq məqsədi daşıyır. Bu təxribat xarakterli səylərin
qaşısının alınması üçün hazırlanacaq hər bir sənədin başlığı
problemi dəqiq şəkildə özündə əks etdirməlidir. Odur ki, məruzənin
başlığı Azərbaycan hansı ərazilərində gərginliyin artmasını
dəqiqliklə əks etdirməlidir: Bu Azərbaycanın Dağlıq Qarabağ və
digər işğal edilmiş əraziləridir.
Odur ki, məruzənin təsdiq edilmiş adı Azərbaycanın mövqeyinə uyğun
olmaqla bərabər, problemin mahiyyətini obyektiv və dolğun şəkildə
ehtiva edirdi.
Qeyd edilməlidir ki, Ermənistan nümayəndə heyəti, onlara qəyyumluq
edən antiazərbaycan qüvvələr və Katiblik Sərsəng su anbarı ilə
bağlı məruzənin adının “Azərbaycanın sərhədyanı rayonlarının
sakinləri qəsdən sudan məhrum edilməsi” kimi təsdiq edilməsinə
qarşı çıxırdılar. Onlar problemin mahiyyətindən tam uzaq olan adlar
təklif edirdilər. Lakin bizim üçün bu qəbuledilməz idi.
Sual olunur: Nə üçün Ermənistan tərəfi və antiazərbaycan qüvvələr
həm işğalla bağlı, həm də Sərsəng su anbarı ilə bağlı məruzələrin
təsdiq edilmiş başlıqlarını dəyişməyə çalışırdılar?
Burada, birinci məqam ondan ibarətdir ki, Ermənistan və onun qəyyumları heç bir vəchlə bu dövlətin adının beynəlxalq aləmdə yenidən işğalçı dövlət kimi hallanmasını istəmirlər. Digər tərəfdən, həm Ermənistan tərəfi, həm də AŞPA-dakı ermənipərəst qüvvələr gözəl başa düşürlər ki, hər iki məruzənin başlığı problemin mahiyyətini obyektiv şəkildə əks etdirdiyi halda hazırlanacaq məruzələrdə Ermənistanın digər üzv dövlət olan Azərbaycanın ərazilərini tam çılpaqlığı ilə etiraf edilməli olacaq və yaranmış vəziyyətdə Ermənistana qarşı sanksiyaların tətbiq edilməsi qaçılmaz olacaq.
Odur ki, opponentlərimiz bunun qarşısını almaq üçün bütün
vasitələrdən istifadə edirlər. Onlar AŞPA-da hər iki məsələ
gündəliyə gələn andan Azərbaycanda insan hüquqları sahəsində
vəziyyətin pisləşməsi, siyasi məhbusların olması və s. kimi
iddialar gündəmə gəldi və bunlar Azərbaycana siyasi təzyiqlər etmək
məqsədilə geniş kampaniya formasını aldı. Bu kampaniyanın əsas
məqsədi Azərbaycan tərəfini işğalçı Ermənistana qarşı təzyiqlərdən
çəkindirməkdən, son nəticədə Ermənistanı sanksiyalardan
sığortalamaqdan və Azərbaycan ərazilərinin işğalı faktını
unutdurmaqdan ibarətdir.
Yeri gəlmişkən, qarşı tərəf məhz bu səbəbdən davamlı olaraq məsələ
ilə bağlı yalnız Minsk qrupunun məşğul olmaq səlahiyyətinə malik
olduğunu vurğulayırlar və məsələnin hər hansı beynəlxalq
təşkilatda, o cümlədən AŞPA-da müzakirəyə çıxarılmasına qarşı
çıxırlar. Onlar gözəl başa düşürlər ki, Minsk qrupu fəaliyyət
göstərdiyi müddət ərzində heç bir irəliləyiş əldə edilməyib, bu
qurum faktiki olaraq imitasiya ilə məşğul olur və bu vəziyyət işğal
faktının unudulmasına xidmət edir.
Azərbaycanın hər iki məruzədən gözləntiləri nə ola bilər?
Sərsəng məruzəsi
Məruzəçinin faktaraşdırıcı səfərləri və dəyərləndirmələr barədə
məruzə etməsi gələcək faciə barədə məlumatlılığı xeyli artıra
bilər. Bitərəf beynəlxalq ekspert Sərsəng su anbarının qəzalı
vəziyyətdə olduğunu və orada yaşayan minlərlə əhali üçün törtədiyi
təhlükəni sübut edəcək. Belə olan halda sanksiyalara çağırış nəticə
etibarilə qaçılmaz olacaq və bu su anbarını ədalətli sahibi olan
Azərbaycana qaytarmaq üçün mümkün hərəkətverici qüvvəsi kimi icra
edilə bilər.
Su çatışmazlığı yaxın gələcəkdə milyonlarla insanı təhlükəyə atan
qlobal problemə çevrilməkdədir. Birləşmiş Millətlər Təşkilatı
proqnoz verir ki, Azərbaycan 2018-ci ilə qədər dünyada su
çatışmazlığından əziyyət çəkən ölkələr arasında 37-ci yerdə
olacaqdır.
Beləliklə, bu məruzə istənilən halda çox aktual olacaq.
İşğal olunmuş ərazilərə dair məruzə
Məruzə hazılamaq barədə yekun qərar və indi məruzəçinin təyin
edilməsi ədalət naminə mübarizəmizdə əsas istiqamət olmuşdur.
Təxminən on illik sükutdan sonra işğal edilmiş ərazilərlə bağlı
davam etməkdə olan ədalətsizliyə yenidən beynəlxalq siyasi diqqətin
yönəldilməsinə nail olmaq həqiqi tarixi qələbədir.
Bu o demək deyildir ki, işğal olunmuş ərazilər indi və ya yaxın
gələcəkdə azad ediləcək, biz realist olmalıyıq. Lakin bu, əlbət ki,
Ermənistan qonşu dövlət olan Azərbaycanın beşdə bir hissəsini
qanunsuz işğal altında saxlaması və onun etnik təmizləmə siyasəti
nəticəsində bir milyon insanın məcburi köçkünə çevrilməsi barədə
Avropada və dünyanın istənilən hissəsində məlumatlılığı artıracaq.
Bu, onların beynəlxalq qərarlara riayət etməkdən imtinasını ifşa
edəcək. Məhz bu səbəbdən ermənilər bu məruzə ilə bağlı çox
narahatçılıq keçirirlər. Onlar yaxşı bilir ki, işğal Qorbaçovun
rəhbərliyi altında baş verib və o zaman bu işğal bütün qlobal
qüvvələr tərəfindən qeyd-şərtsiz təsdiqlənib. Onlar son 20 ildə
təcavüzkar adlandırılmamağa nail olublar və indi belə bir məruzədən
sonra bu vəziyyətin dəyişəcəyindən açıq-aşkar qorxurlar. Onlar
beynəlxalq hüquqi sənəddə təcavüzkar adlandırılmaq perspektivindən
dəhşətə gəlirlər.
Nəticə
Təkliflərimizə dəfələrlə veto qoyulması və onların qarşısının
alınması sürrealist səhnəni xatırlatsa da, hətta Büro, eləcə də
Palata lehinə qərar verdikdən sonra da müzakirə bütün səviyyələrdə
davam etdi. Bu elə təəssürat yaradırdı ki, sanki məhkəmə artıq
qərar verib, amma vəkillər müzakirəni davam etdirirlər.
Əlbəttə ki, bu, ilk növbədə Azərbaycan üçün vacib bir gündür, çünki
ermənilərin artıq bağlı hesab etdiyi, lakin bizim üçün başlıca
əhəmiyyət kəsb edən bu mövzu indi ictimai formada yenilənib. Ümid
edirəm ki, digər beynəlxalq təşkilatlar da tezliklə bu məsələ ilə
məşğul olacaq və bu mövzunu öz gündəliyiklərinə daxil
edəcəklər.
Bundan başqa, biz dünyaya bəyan etdik ki, öz haqlı tələblərimizdən əl çəkən deyilik və ərazi bütövlüyümüzün bərpa edilməsi üçün mübarizəmizi davam etdirəcəyik. Məruzə qərəzli deyil, obyektiv olarsa, bütün dünya yüz minlərlə məcburi köçkünün başına gələnlərdən xəbərdar olacaq. Ümidvarıq ki, bu, qərb dünyasının gözünü açacaq və ermənilərin hər zaman irəli sürdüyü müxtəlif arqumentlərin rəğbət və dəstək qazanmaq və qonşusunun ərazisini qanunsuz işğal etdiyini ört-basdır etmək üçün saxta bəhanə olduğunu görəcəklər.
Sonda həmvətənlərimə bildirmək istərdim ki, Avropanın öz maraqları
çərçivəsində Azərbaycanla əməkdaşlıq etməsi bizi sevindirir, lakin
onu da vurğulamaq istərdim ki, vəziyyət mürəkkəbləşdikdə Azərbaycan
hər zaman tək qalacaq. Hesab edirəm ki, bizim səmimi və həqiqi
dəstəyimiz yoxdur. Biz bunu həmişə nəzərə almalıyıq.
Elxan Süleymanov,
Azərbaycanın AŞPA-da nümayəndə heyətinin üzvü
-
Magazin102:19
Aygün Kazımova qeyri-adi saç düzümündə - FOTOLAR
-
Elm və təhsil01:51
Direktorluqdan imtina edib, Xankəndiyə müəllim kimi qayıtdı
-
Hadisə01:10
Xəzərdə zəlzələ oldu
-
Qoroskop00:13
Günün qoroskopu: Pul məsələlərində risklərdən qaçın!
-
Magazin111 Oktyabr 22:17
Azərbaycanlı aparıcı ABŞ vətəndaşı oldu - FOTO
-
Kriminal11 Oktyabr 22:04
Xocavəndin hərbi komissarı həbs edildi - RƏSMİ/YENİLƏNDİ
-
İdman11 Oktyabr 21:59
Millimiz Estoniyaya məğlub oldu - VİDEO/YENİLƏNDİ
-
Kriminal11 Oktyabr 21:52
Narin Güran qətlində yeni təfərrüatlar üzə çıxdı