Nida Təhlil
XOMEYNİÇİLİK: Şiəliyin məhvi, yaxud “Allaha, yoxsa İrana ibadət?”
“Allah, Quran, Xomeyni”, İran öz küçələrindən böyük pankartlarda
asdığı bu şüarı siyasi ideologiyasının təməl prinsipinə çevirərək,
bütün region üzrə Xomeyniçiliyin “Hakim Din” olması istiqamətində
çalışır. Və bunu İslam dininin və bu dinin ən böyük məzhəblərindən
olan şiəliyin təməllərinin istismarı üzərindən həyata keçirir.
1979-cu il “İslam inqilabı”, ondan sonra baş verənlər, Xomeyninin
ilahiləşdirilməsi və regionun böyük şiə kəsimi üzərində ilahi qüvvə
olaraq təbliğ edilməsi, “Şiə hilalı” planları, günümüzdə yaşanan
təhlükəli proseslər İranın üfüqdəki hədəfini aydın göstərir:
xomeyniçiliyin regionda “hakim din” olaraq qəbul edilməsi və bütün
regionun, hətta mümkün olarsa, İslam dünyasının İranın şəmsiyyəsi
altında toplanmasına nail olmaq.
“Allah, Quran, Xomeyni” ideologiyası ilə fani insanı Yaradan və
onun kitabından sonra üçüncü cərgəyə qoyaraq ilahiləşdirən İran (bu
ölkədə Xomeyninin həyatı Quranla bərabər məktəblərdə dini vəsait
olaraq tədris olunur) bununla dini kəsimin inancını istismar etdiyi
kimi, bunun davamı olaraq, regionda siyasi hakimiyyəti ələ almaq
üçün “Allahu Əkbər, Xomeyni rəhbər” şüarını irəli sürür.
Bu gün İranın Azərbaycan da daxil olmaqla regionun bütün ölkələrinə
dini müdaxiləsi, şiəliyin istismarı ilə inanclı insanları “öz
nağıllarına” inandıraraq, milli dövlətlərin suverenliyinə din
üzərindən hücumların edilməsi və bu sırada onlarla fakt məsələni
aktuallaşdırır. Araşdırmalar faktiki olaraq, İranın İslamın
təməllərinə uzaq olan “Xomeyniçilik dini” yaratdığını və bunu
“şiəlik niqabı” altında regiona ixrac etdiyini, sadə şiələri özünün
hədəfləri uğrunda xərclənən vəsaitə çevirdiyini göstərir. Və bu
baxımdan da sadə inanclıların həqiqəti daha aydın qavraması üçün
ilk olaraq “Xomeyni ilahi şəxsdirmi”, “Xomeyniçilik Allaha, yoxsa
İrana ibadəti buyurur” sualları üzərində dayanmaq lazımdır.
Allahın, yoxsa Qərbin göndərdiyi adam?: İranda
1979-cu il İslam inqilabı ilə vaxtilə Şahın əleyhinə çıxdığı üçün
sürgündə olan Ruhullah Xomeyni Fransadan Tehrana qayıtdı. Onun
Avropa ölkəsindən İrana inqilab lideri olaraq dönüşü, ardınca Qərbə
qarşı düşmən mövqe sərgiləməsi suallar yaradırdı. Hərçənd, dünyanın
siyasi sistemində Xomeyninin hansısa məxfi razılaşmalar olmadan,
özü də Avropa ölkəsindən İrana lider olaraq dönüşü mümkünsüz idi və
burada onun Vaşinqtonla məxfi yazışmaları yada düşür. (Yanvarın iki həftəsi: Xomeyni ilə ABŞ-ın
məxfi sövdələşməsi). Konkret sənədlərə əsaslanan bu
faktlar Xomeyninin hakimiyyətə gəlişində heç bir ilahi qüvvənin rol
oynamadığını, əksinə, sonradan “Böyük şeytan” adlandıracağı
Birləşmiş Ştatların əməyi aydın görünür. Tarix Ruhullah Xomeyninin
“Allahın elçisi”, yaxud “Yer üzərindəki canişini” ideologiyasının
sadəcə İranın insanları önündə diz çökdürmək üçün qurduğu təbliğat
olduğunu sübut edir. Doğrudur, inqilabdan sonra İranın ABŞ-a qarşı
sərt mövqeyi, xüsusilə amerikalı diplomatların girov alınması
Vaşinqtonla Xomeyninin məxfi yazılaşmaları fonunda fikirləri
qarışdırır. Bəzi ekspertlər hesab edirlər ki, inqilabdan sonra
ABŞ-ın Yaxın Şərqdə atdığı bütün addımlar İranın yolunun açılması
ilə nəticələnib və bu əslində məxfi razılaşmaların nəticəsidir,
bəzilərinə görə isə Xomeyni sadəcə olaraq amerikalıları inandırdı,
sonra onlarla razılaşmanı pozdu. Həqiqət hələ də tam açılmayıb,
lakin o həqiqətdir ki, İran inqilabı dövründə Qərb üçün SSRİ-nin
sərhədləri dibində dünyəvi və getdikcə Moskvaya ilıq münasibət
sərgiləyən Şah rejimindənsə, kommunizmin yayılmasının qarşısında
sədd olacaq radikal dini rejim daha münasib idi. Xomeyninin
hakimiyyətə gələndən sonra İranda, xüsusilə Cənubi Azərbaycanda sol
hərəkatının məhv edilməsi də diqqəti bu ehtimal üzərinə çəkir. Və o
da dəyişməyən həqiqətdir ki, Xomeyni bir çox siyasi lider kimi
siyasi manevrləri ilə hakimiyyətə gələ bilmişdi. Hərçənd, dini
kəsimin sadəlövhlüyü İran üçün “yoğurmaq istədiyi xəmirdə ən ucuz
su idi” və İslam inqilabından günümüzə qədər aparılan 39 illik
“İmam Xomeyni” təbliğatında bu vasitədən gen-bol istifadə
olunur.
Ruhullah Xomeyni, necə “İmam Xomeyni” oldu?:
Ruhullah Xomeyni İrana qayıdanda onun Həzrət Əliyə bənzədilməsi
prosesi başlandı. Bu, təkcə kütlənin eyforiyası yox, həm də şüurlu
gediş idi. 1978-ci ildə Xomeyninin böyük oğlu Mustafa Nəcəfdə qətlə
yetirilir, Xomeyninin tərəfdarları bu qətlin Şah tərəfindən həyata
keçirildiyini iddia edərək, Qumda etirazlara başlayırlar.
Proseslərin sonu inqilab və Xomeyninin lider olaraq Tehrana gəlişi
ilə nəticələndi. Dini təbliğatsa belə quruldu: Həzrət
Əlinin oğlu İmam Hüseyn Kərbəlada qətlə yetirildi və bu, İslam
tarixində inqilabın simvoluna çevrildi, Xomeyninin oğlu da qətlə
yetiriləndən sonra İranda inqilab başlandı. Yəni Həzrət Əli və
Xomeyni övladı qətlə yetirilən ata statusunda
göstərildi.
Xomeyninin imam olması (burada imam camaatın önündə namaz qıldıran
statusunda yox, İmamət mərtəbəsinə yüksələn kimi qəbul edilir)
“Vilayəti-Fəqih” nəzəriyyəsinin nəticəsidir. Xomeyninin Nəcəfdə
dərs deyərkən irəli sürdüyü bu nəzəriyyə şiəliyin cəfərilik qolunda
siyasi idarəçiliyin yeni üslubu hesab olunur. Xomeyni iddia edirdi
ki, 12-ci imam (Mehdi) qeybdə olduğu üçün müctəhidlər (dini
məsələlərdə hökm verənlər) onun naibləridir və bu naiblər Mehdi
zühur edənə qədər siyasi hakimiyyəti onun təmsilçisi olaraq idarə
edə bilərlər. Mehdinin zühuru haqqında bütün səmavi dinlərin hədis
ədəbiyyatında bəhs edilir, lakin Xomeyninin irəli sürdüyü nəzəriyyə
siyasi Olimpə yüksəlmək üçün ortaya atılmış ideya idi. O, iddia
edirdi ki, “Vilayəti-Fəqih” Mehdinin səlahiyyətli nümayəndəsidir və
onun zühuruna qədər dini rəhbərin bütün əmrləri yerinə
yetirilməlidir, çünki bu, əmrlər əslində qeybdəki imamın
əmrləridir. Hətta İranda Xomeyninin Mehdi ilə gizlində görüşdüyü
haqqında rəvayətlər də uydurulurdu, əslində bu dini kəsimin hisləri
üzərindən “mütləq hakimiyyətin” qurulması məqsədinə xidmət edirdi.
Daha sonra əfsanələr bir qədər də şişirdilərək, Xomeyninin əslində
Mehdinin özü olduğu iddiaları da irəli sürüldü.
Xomeyninin bu nəzəriyyəsi daha çox bəhailiyi xatırladır. XIX əsrin
ortalarında İranda meydana gələn Bəhailik də Mehdinin tezliklə
zühur edəcəyini iddia edirdi. Bəhailərin lideri Şeyx Əhməd Əhsaini
iddia edirdi ki, Mehdi gələcək və Yer üzündə ədaləti bərpa edəcək,
lakin onun hakimiyyəti siyasi yox, ruhani olacaq. Bəhailik İranda
ciddi təqiblərə məruz qaldı, hətta inqilabdan sonra da Xomeyni
onlara aman vermədi. Hərçənd, Xomeyninin “Vilayəti-Fəqih”
ideologiyası bəhailik ideologiyasının siyasi davamı idi. Görünür,
Xomeyni bu ideologiyanı siyasiləşdirmək üçün bəhailiyi maneə olaraq
görürdü. Bəhaliyi təqib edən Xomeyni hakimiyyətinin dünyəvi dövləti
dəstəkləyən şiə dini liderlərinə də aman verməməsi əslində
xomeyniçiliyin şiə niqabına bürünmüş siyasi cərəyan olduğunu bir
daha təsdiq edir.
Şiələrə ölüm, yaşasın xomeyniçilik: Xomeyni
hakimiyyətə gələn kimi ilk hədəfi İslam inqilabında rol oynamış,
lakin dünyəvi dövlət ideologiyasını dəstəkləyən dini liderlər oldu.
Azərbaycanlı din xadimi Ayətullah Şəriətmədarinin yaşadığı
müsibətlər bunun bariz nümunəsidir. Xomeyninin “Vilayəti-Fəqih”
nəzəriyyəsini dəstəkləməyən Şəriətmədarinin Qumdakı evi ələ
keçirildi, özü ev dustaqlığına məhkum edildi. Xərçəng xəstəsi olan
Şəriətmədarinin müalicə olunmasına icazə verilmədi, nəticədə
xəstəlikdən dünyasını dəyişdi. Hətta Xomeyni vaxtilə ona müəllimlik
etmiş Şəriətmədarinin İslam qaydalarına uyğun dəfninə də icazə
vermədi. Şəriətmədarinin timsalında Cənubi Azərbaycanda 10 minlərlə
insan məhkəmə hökmü olmadan edam edildi, 100 minlərlə insan
həbsxanalara atıldı və sürgün olundu. 1980-ci ildə “Sepah”ın Cənubi
Azərbaycana tanklarla girişi və törətdikləri özünü Mehdinin naibi
elan edən Xomeyninin siyasi hakimiyyət uğrunda nələr edə biləcəyini
göstərdi. Cənubi Azərbaycanda törədilənlər həm sol hərəkatının məhv
edilməsi, həm də dinin dövlətdən ayrı tutulması ideyasını
dəstəkləyən, bununla da Xomeyninin “siyasi şiəlik” planlarına mane
olanların “torpağa basdırılması” idi.
Böyük şiə din alimi Əbülqasim Xoyi də Şəriətmədarinin taleyini
yaşadı, lakin o, İraqa sürgün olunduğu və 1992-ci ildə ölümünə
qədər orada sağ qala bildiyi üçün daha şanslı idi. Xoyinin günahı
hələ Xomeyni Nəcəfdə olarkən irəli sürdüyü “Vilayəti-Fəqih”
nəzəriyyəsinə qarşı çıxması olmuşdu. Onun oğlu Əbdülməcid Xoyi
2003-cü ildə Səddamın devrilməsindən sonra İraqda Xomeyninin əsas
gücü olan Sədr ailəsi tərəfindən, konkret desək, Müqtəda Sədr
tərəfindən qətlə yetirildi. (Həmin vaxt Xomeyni vəfat etmiş, yerini
Xamnei tutmuşdu, lakin xomeyniçilik artıq İranın siyasətində əsas
ideologiya halına gəlmişdi). İddialara görə, Əbdülməcid Xoyi İraqda
hakimiyyətə gəlməyi planlaşdırırmış, onun qətlinə səbəb də bu olub.
Müqtəda Sədr Əbdülməcidin qətlindən sonra Səddam dövründə İrana
köçən və 9 il Tehranda yaşayan Nuri əl-Malikini hakimiyyətə
gətirdi. Bu, Xomeyninin 8 illik müharibədə əsas məqsədi olan İraqa
hakim olmaq planının davamı idi. Əbdülməcidin İraqda hakimiyyətə
gəlişi “Vilayəti-Fəqih” nəzəriyyəsinin bu ölkədə təsirini itirməsi,
eləcə də şiələrin müqəddəs məkanları olan Nəcəf və Kərbəlanın əldən
çıxması demək olardı. Buna oğul Xoyinin qətli hesabına da olsa
imkan verilmədi. Məhəmməd Bakir al Hakimi də Əbdülməcid kimi
Xomeyniçiliyə qarşı çıxdığı üçün eyni taleyi yaşadı.
Araşdırmalar təsdiq edir ki, Xomeyni hakimiyyəti və onun adını
daşıyan, bu gün İranın regionda siyasi hədəfləri uğrunda əsas
ideologiyaya çevirdiyi xomeyniçilik nəzəriyyəsi nə qədər şiəliyə
istinad etsə də, əslində bu məzhəbin parçalanmasına xidmət edib.
İnqilabdan sonra İranda “Vilayəti-Fəqih”i dəstəkləməyən 100 mindən
çox şiəni qətl edən “ölüm maşını” sərhədləri aşdı.
- İran-İraq müharibəsi: 8 illik müharibə zamanı 1
milyondan çox şiə ölümə məhkum oldu və bu müharibə Xomeyninin öz
siyasi hakimiyyətini regionda qəbul etdirmək məqsədinə xidmət
edirdi. İran buna yalnız Səddamın devrilməsi və Əbdülməcid Xoyi və
Məhəmməd Bakir al Hakiminin qətlindən sonra nail olacaqdı. Bu yolda
minlərlə can alındı.
- Livan: 1980-ci ildə xomeyniçilik ideologiyası bu
ölkəyə gəldi və onun davamçıları şiələrin birliyi olan “Amal”a
qarşı çıxmağa başladılar. Həmin dövrdə İran istəyinə tam nail ola
bilmədiyi üçün 1985-ci ildə “Hizbullah”ı yaratdı və beləliklə
Livandakı şiələr parçalandı. Bu parçalanma günümüzdə də davam
edir.
Əfqanıstan: İran bu ölkədə şiə birliyinin
dağılmasında birbaşa qol oynadı. Xomeyni hakimiyyətə gələndən sonra
Əfqanıstanda onun ideologiyasını qəbul etməyən “xəzər şiə”lərinə
(qızılbaşlar) qarşı solçu “Maoist” qrupunu dəstəklədi. Bu gün İran
Əfqanıstanda mövcud olan “Liva Fatimiyun” qrupuna dəstək verməklə,
“xəzər şiələri”nin fiziki təqibi həyata keçirir.
İran Xomeyniçiliyin “hakim din” olması üçün Suriya, Yəmən və
Bəhreyndə də şiələri parçalamaq, vətəndaş müharibəsi yaratmaq
ssenarilərini həyata keçirir.
Azərbaycan – şiələrlə döyüşən ermənilərə dəstək:
Xomeyniçiliyin Qarabağ müharibəsində şiəliyə heç bir bağlılığının
olmadığı, əksinə İranın siyasi maraqlarına xidmət edən “yeni din”
olaraq meydana çıxdığı çılpaqlığı ilə məlum oldu. Bu gün də
xomeyniçiliyin hakim olduğu İran əksəriyyəti şiə inancına mənsub
olan Azərbaycan xalqına qarşı soyqırımı törətmiş işğalçı
Ermənistanı dəstəkləyir. Hətta İran işğal altındakı Qarabağda
ermənilərin məscidlərdə donuz saxlamasına belə göz yumur.
Yaxın Şərq üzrə məşhur ekspert, İranşünas Əmir Taheri “İran bidəti” adlı
məqaləsində Qarabağ müharibəsi zamanı İranın
Ermənistanı dəstəkləməsini yada salaraq yazır ki, xomeyniçiliklə
şiəliyin fərqli olduğu Azərbaycanda daha aydın şəkildə görünür.
“İranda mövcud olan rejim şiəlikdən uzaq olan xomeyniçilik
ideologiyasına əsaslanır. İran xomeyniçiliyi artıq şiələrin
ürəyincə deyil. Xomeyniçiliyin hədəfi ondan ibarətdir ki, şiələr
parçalanmış olaraq qalmalıdır. Belə olanda onlar Tehrandan asılı
olacaq”, - deyə o yazır.
Faktlar təsdiq edir ki, xomeyniçilik şiələrə “parçala və hökm et”
prinsipi üzərindən yanaşır: regionun şiə əhalisi üz-üzə qoyulur;
xomeyniçiliyi – İranın maraqlarını qəbul edənlər “əsl iman
gətirənlər”, digərləri “dindən çıxmışlar” olaraq bölünür; hədəf
bütün regionda İrana xidmət edən dini kəsimin formalaşdırılması və
“şiə hilalı” adı altında xomeyniçiliyin “hakim din” olacağı gücün
yaradılmasıdır;
İranın xomeyniçiliyə əsaslanan xarici siyasət doktrinasına nəzər
yetirdikdə də bütün məsələnin nə Kərbəla müsibəti, nə Əhli-beyt
eşqi, nə də şiəlik olduğu aydın olur, bütün məsələ İranın regionda,
hətta mümkün olarsa İslam dünyasında hakim olmasına nail olmaqdır
və bu məqsəd uğrunda din də, şiəlik də, inanclar da qurban
verilir.
Tədqiqatçılar İran imperiyasının
yaradılmasına əsaslanan və xomeyniçilik üzərində qurulan doktrinanı
əsasən 3 hissəyə bölürlər:
- İdealizm: İran islam inqilabı bütün dünyanın
yenidən qurulmasını həyata keçirir. Yəni bütün dünya İranın
şəmsiyyəsi altında olmalıdır.
- Universalizm: İslam inqilabı bütün müsəlmanlar
üçün eyni mənaya malikdir. “Sənin üsyanın, İran gəncləri, sənin
üsyanın İran xalqı ilahi, Quran və İslam dirçəlişi üçün müqəddəs
mübarizədir, şübhəsiz, dünyanın bütün müsəlmanları onun təsiri
aldın düşəcəklər”, - Xomeyni bildirir və bununla əslində İranın
siyasi hədəflərini ortaya çıxarır.
- Populizm: Xomeyniçilik təcrübəsi inqilabi
təcrübə olaraq islam konsepsiyası kimi təbliğ edilir.
Xomeyni özünün “Vilayəti-Fəqih” kitabında İranın İslamı imperiya
siyasətində əsas rıçağa çevirdiyini dolayısı ilə təsdiqləyir.
“Siz islam və islami hökumətin proqramlarını dünya əhalisinə
çatdırın ki, bəlkə müsəlman ölkələrinin başçıları işin doğru
olduğunu başa düşdülər. Onların vəzifədə qalmasının şərti sizinlə
həmrəy olmaqdır”, yaxud, “Zalım hökumətlərlə əməkdaşlıq etməmək,
onlarla əlaqələri pozmaq və onları devirmək lazımdır. Yeni siyasi,
iqtisadi və mədəni təşkilatların qurulması bizdən asılıdır və
tağutu (qeyri-islami rejim) islami ölkələrdə aradan götürmək bizim
boynumuzdadır”, - deyə yazan Xomeyni bununla “Allaha deyil, İrana
“ibadət etməyi” tələb edir və buna əməl etməyənləri açıq şəkildə
təhdid edir.
Və burada “Xomeyniçilik Allaha, yoxsa İrana ibadəti buyurur”
sualının cavabı da aydınlaşır.
Asif Nərimanlı
-
İdman09:16
Fernandu Santuş Rövşən Nəcəfin görüşünə gedir: İstefaya göndərilir - DETALLAR
-
Nəqliyyat08:12
Sərnişinin halı pisləşdi, təyyarə Bakıya təcili eniş etdi
-
Nida Xəbər 07:30
Qaiser Navabdan MESAJ: Azərbaycan elə bir gücə malikdir ki...
-
Ekologiya07:17
Bu gün hava necə olacaq? - PROQNOZ
-
Magazin105:15
Aynişan Maldivdə belə dincəlir - FOTO
-
ABŞ03:43
Tramp gitara satışına başladı
-
Səhiyyə01:41
Binanın üzərində Rəsulzadənin sözləri olmayacaq? - FOTO
-
MDB00:45
Zaxarovaya brifinq zamanı SİRLİ ZƏNG - Xəbərdarlıq aldı / VİDEO